MARTIN CREED: THINKING / NOT THINKING
Martin Creed este excesiv și entropic, imposibil de închis într-o formulă.
Martin Creed (1968) este o figură unică pe scena artei internaționale. La ora actuală fiecare artist își face de lucru în chip profesionist, într-o nișă bine definită, fiind dedicat preponderent unui medium, anumitor practici, proceduri și mesaje, unei imagini tip brand a ideii de artă pe care o întruchipează. Hiper-specializarea în arta contemporană a transformat adesea atît artiștii cît și publicul în veritabili experți ai vizualului codat.
Martin Creed se plasează, spectaculos, la antipodul acestei tendințe generale – el este deținătorul unei contra-expertize aiuritoare, practicînd, cu egal entuziasm și energie, nu doar pictura și arta video, ci și performance, sculptură, muzică, desen, text, instalații, acțiuni și artă conceptuală. Și nu face aceasta pe rînd sau din cînd din cînd, ci toate deodată și tot timpul, fără oprire. Lucrează în mediul digital, dar și cu pungi de plastic din supermarket, pictează pe pereți și pe pînză, dar și înregistrează albume de muzică sau montează instalații electro-mecanice, motorizate, ori se dedică trup și suflet unor acțiuni și performance în stradă.